Фінансові аспекти державних закупівель

Окт 10, 2021

Фінансові аспекти державних закупівель

Інтернет -аукціони з державних закупівель – це всесвітня практика організації тендерів для державних підприємств. В Україні прозорість тендерів та дані учасників розглядаються в системі Prozorro, яка високо оцінена фахівцями як рівна.

Особливості проведення електронних аукціонів з питань державних закупівель

Державні установи проводять електронні аукціони на закупівлю товарів, робіт та послуг, а учасники проводять тендери на виконання державних контрактів. Найвища ціна обирається механічно за допомогою самої системи. Ні ви, ні хтось інший не можете вплинути на це рішення. Отже, електронні аукціони усувають корупційні елементи таких договорів. Електронна торгівля базується на таких алгоритмах:

  1. Зробіть публічну пропозицію на будь-якому сайті системи Prozorro.Sale.
  2. Аукціон буде механічно опубліковано на всіх електронних сайтах, підключених до системи Prozorro.
  3. Учасники подають заявки на участь у аукціонах державних закупівель (участь невідома).
  4. Електронний аукціон відбудеться у визначений клієнтом час.
  5. В кінці аукціону учасник, який запропонував найнижчу ціну, буде механічно визначений як учасник, що запропонував найвищу ціну.
  6. З переможцем підписується договір.

Аукціон за державними контрактами до порогового значення та вище порогового значення

Ставки до порогового значення і вище порога відрізняються за своєю вартістю: 1 -й не перевищує 20 000 000 гривень на товари та послуги, а 2 -й – 150 мільйонів гривень на робочу силу. Надходження, що перевищують ці суми, називаються надходженнями, що перевищують поріг. Різниця між цими двома типами аукціонів полягає в тому, що розташування переліку документів та процедур Закону України «Про публічні закупівлі списків» не поширюється на значення порогового значення для встановлення зусиль. Однак такі закупівлі можуть регулюватися нормативно-правовими актами та рішеннями місцевих органів влади.

Арештоване майно в системі Прозорро

Зараз вся громадськість України чекає від уряду сміливого рішення по реалізації майна, що перебуває під арештом через цифрові майданчики системи Прозорро.Продажі. Цей вектор може стати найбільш ефективним, однак монополізація ринку активів, які перебувають під арештом, вельми конкретними «своїми» людьми блокує доступ до торгів багатьох інших учасників.

Доступна реалізація арештованих активів через площадки ДП «Prozorro.Sale.» Щорічно обсяг власності, заарештованої Державною виконавчою службою, лише зростає – подібний стан прямо створено обмеженим доступом широкого кола покупців до майна боржників банків. На поточний момент вилучене або заблоковано через заборгованість за позиками майно продається тільки через державну систему цифрових торгів арештованими активами. В реальності на ринку державна система є монополістом, однак здійснені торги є відкриті для громадськості до того ж, ЗМІ оприлюднюють скандали та порушення, що стосуються продажу майна, що перебуває під арештом.

На закритих торгах заарештовану власність спеціально продають за заниженою вартістю, підлаштовуючись під певного клієнта. А система цифрових аукціонів Прозорро.Продажі, навпаки, є прозорою і доступною для всіх бажаючих взяти участь в торгах. За природному процесу, безліч потенційних клієнтів формує середовище справедливої ​​конкуренції, що означає, відчужене митницею або Державною виконавчою службою майно буде реалізовано по гранично можливої ​​високу вартість.

Своєю прозорістю і рівноправністю система Prozorro.Sale дуже скоро отримала довіру керівників підприємств. За статистичними даними, люди із захопленням беруть участь в по-справжньому відкритих торгах, які проводяться самостійними електронними платформами як Українська універсальна біржа. Реалізація арештованих активів на домені УУБ зацікавлює покупців нескладним і більш прийнятною механізмом здійснення торгів і компетентної підтримкою на всіх щаблях – від створення кабінету на майданчику до направлення заявок на питання, що цікавлять лоти.

Для чого Україні потрібен реєстр майна знаходиться під арештом і як це сприяє чесної продажу проблемної власності. Ви можете прочитати про торги на сайті УУБ https://sale.uub.com.ua/ru/news/prodam-dub-kruglyak-u-zhytomyri-na-majdanchyku-prozorro-prodazhi

Впровадження вільного продажу вилученого митною службою або блокованого через різні суперечки майна ставить перед урядом питання організації спільного реєстрації арештованих активів. Зараз цей обов’язок покладено на Національне агентство з пошуку і регулювання майна, отриманого і слідом за розкриттям корупційних правопорушень. На сьогодні організація має в планах опублікувати список проблемних об’єктів, які знаходяться на її утриманні. Для створення повноправного регістра їм не досить термінів і ресурсів кадрів.